Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám
  • Oldal:
  • 1
  • 2

TÉMA:

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 20 19:32 #8745

De csöndben vagyunk... lélegzetvisszafojtva várunk...

...állítólag a magyarok elé is tolták ugyanezen lehetőséget, de mi nem éltünk vele, ...

Ezt úgy szokták magyarázni, hogy (előrebocsátom, nem tudom jól megfogalmazni, annyira nem értek hozzá) Magyarország addigi adóssága nem ugyanolyan volt, döntő mértékben nem államoknak, hanem magánbankoknak (?) vagy ilyen helyek felé adósodtunk el. Tehát más országoktól nem is kérhettük volna az átütemezést. Azonkívül abban bíztak, hogy mivel addig pontosan törlesztettünk, ez részünkre valamiféle morális előnnyel jár majd. Izé... ez a rendszerváltásnál volt. Az uniós csatlakozás ilyen témájú tárgyalásai nem maradtak meg bennem. A lengyelek mindenesetre fontosabbak voltak az Uniónak, mint mi... mivel többen vannak, és sokan Amerikában... :wink:
Hát - ez a hajó akkor elment. Mindkétszer. Pedig bizony jó lett volna kihasználni.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 16 08:03 #8742

Pár évvel ezelőtt a fősulin a közgáztanár azt mondta, hogy az uniós csatlakozással egyidőben a lengyelek is kihasználták ezt a bizonyos passzust és el is engedték az államadósságuk nagy részét. Akkor állítólag a magyarok elé is tolták ugyanezen lehetőséget, de mi nem éltünk vele, mondván büszkeségből, hogy majd mi megoldjuk, kösziszépen. Ez nem tananyag volt, csak példaképp említette a tanár, amikor az volt a téma, hogy pl. a lengyelek gazdasága miért húz el mellettünk rohamos növekedéssel. :cry:

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 14 11:39 #8741

Részlet a Verus által idézett blogból ( www.gorogkaland.com/ - www.gorogkaland.com/ ):

Nem lehetne másképpen ? - történelemlecke

1936-ban Görögország annyira eladósodott, hogy nem bírta fizetni sem az adósságát sem a kamatokat. A kölcsönszerződés a Societe Commerciale de Belgique-l volt aláírva. Ioannis Metaxas kormánya megtagadta az adósság törlesztését, mondván, hogy országa nem képes az adósságot úgy törleszteni, hogy az ne a nép kárára legyen, mondván:

Görögország kormánya aggódik a görög nép alapvető érdekei, a gazdasági, politikai vezetés hatékonysága, az egészségügy állapota, az ország belső és külső biztonsága miatt, így nem lehet más választása. Bármilyen kormány a helyünkben ugyanezt tette volna.
(Yearbook of the International Law Commission, 1980,v.l.,sel.25).

A Nemzetközi Bíróság elé 1938-ban került görög memorandum-ban többek között ez állt:

Bármikor fennállhat egy olyan különleges helyzet, amikor egy kormány nem képes megfelelni a kölcsönzői és a népe felé fennálló kötelezettségeinek. Az ország erőforrásai nem elegendőek arra, hogy mindkét irányban eleget tegyenek a követelményeknek. Olyan helyzet áll elő, amikor képtelenség, hogy a kormány úgy fizesse vissza az adósságát, hogy közben a népnek megígért vezetést, morális-, közéleti- és gazdasági- fejlesztést biztosítsa. Ebben az esetben választania kell a kettő között. Nincs dilemma, természetesen az állam kötelessége biztosítani az alapvető közszférai funkciók működését, mely kötelesség ELŐBBRE-VALÓ az egészbeni vagy részbeni adósságfizetési kötelezettségeknél. Ha a visszafizetési kötelezettségek veszélybe helyeznék a közszféra működését, a gazdasági élet és az ország adminisztrációját, és szétnyirbálnák az ország vezetését, a Kormány kötelessége az adósság visszafizetésének megszakítása.

A Nemzetközi Bíróság elfogadta a görög érveket, ezzel létrehozva egy olyan jogi precedenst, melyre 2003-ban Argentína is hivatkozott, mikor az adósság oroszlánrészének az eltörölése mellett döntött.

A fentieket el lehet olvasni a Nemzetközi Bíróság dokumentumaiban ITT (2 kötet, 1. rész, 24-25-26 oldalak)
untreaty.un.org/ilc/publications/yearbooks/1980.htm - untreaty.un.org/ilc/publications ... s/1980.htm

Ha bele gondolunk ................

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 08 11:18 #8736

Egy autóbérlés 3 napra vajon hány sertésmájkrémet ér majd...?! :lol:

Hát majd figyeljük a napi árfolyamot :lol:

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 08 08:51 #8735

Egy autóbérlés 3 napra vajon hány sertésmájkrémet ér majd...?! :lol:

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 07 20:55 #8733

.................... akkor majd jövőre nem euróva fizetnünk, hanem konzervekkel, meg tasakos levessel. :)

Ez a beszéd! Így igaz! :D

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 07 11:51 #8732

Nagy a csönd.... Azt hiszem, mindenki vár, hogy mi lesz.

Az nem igaz, és nem lehet igaz, hogy a görögök úgy enbloc lusták...


Én is valahogy így látom. Görögországban is nagy vonalakban hasonló a helyzet, mint itthon. Évekig éltek ,mint hal a vízben a kölcsönökből, de a hitelt ugyebár vissza is kell valamikor fizetni...
Másrészt pedig ha az ország valóban csődbe menne, az a következőket vonná maga után: Pénz leértékelődése ( bár ez kétséges, mert ugye az euró az nem csak Görögország pénzneme), súlyos és hirtelen gazdasági alkalmazkodás: nyugdíjak, segélyek kifizetésének befagyasztása. Bankrendszer csődje, bankbetétek befagyasztása, vagy végleges elvesztése. Pár hétig, hónapig senkit nem érdekel a pénz, csak a csereügyletek és a kaja. Polgárháború? Hosszú távon tőkehiány, bizalom elvesztése, népesség elvándorlása, átáll a gazdaság exportra és önellátásra, mert az import megfizethetetlenné válik, infláció elszáll, fizetések elértéktelenednek. Jó időre kiírja magát a térképről és a tőke elkezd új csődjelölt után kutatni. Ez ugyebár az emberek (főleg lakosság) nagy részének nem lenne jó, és ezt azért írom, mert biztos vagyok benne ,hogy vannak olyanok is akik rengeteget nyernének egy ilyen államcsőddel.
És bár szerintem ez a csőd nem fog bekövetkezni, csak a média kapja ennyire fel, de ha tévednék, akkor majd jövőre nem euróva fizetnünk, hanem konzervekkel, meg tasakos levessel. :)

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 06 23:22 #8730

Nagy a csönd.... Azt hiszem, mindenki vár, hogy mi lesz.

Az nem igaz, és nem lehet igaz, hogy a görögök úgy enbloc lusták.
Gondoljatok bele : ha ott nyaralunk : nyitva vannak az üzletek, korán kinyit a pék, mennek a vonatok-buszok-kompok, működik a telefon, az olívát-narancsot-dohányt betakarítják, a gyerekek iskolában vannak... stb. A normális élet menete ott is megvan. Legfeljebb kicsit más ritmusban, de a szieszta a déli népeknél az időjárás jellegzetességei miatt alakult ki.
Próbáljuk megérteni, hogy érzi most magát egy görög óvónő, egy görög villanyszerelő, egy görög fodrász, egy görög mozdonyvezető : eddig, nem tudom pontosan, de úgy bő 20 évig, azt látta, hogy jut, tehát akkor biztosan jár... mert megérdemli :wink:
Ha visszavesznek, az rohadtul tud fájni - nekünk is vannak tapasztalataink erről.
Ugyanis az ember a jövedelméhez igazítva kialakít magának egy életvitelt - ha van rá pénzem, akkor veszek a gyereknek színházbérletet, elmehet a sulival kirándulni, akkor havonta elmegyek fodrászhoz, akkor néha beülök étterembe, akkor veszek könyvsorozatot, ne adjisten elmegyek nyaralni, uram bocsá' tengerhez. Stb. Akár kevés, akár sok volt a jövedelmem, de a kiadásaimat ahhoz igazítottam. Ha elvesznek belőle????? ugye ki az, akinek tetszik.
Valaki valahol úgy fogalmazott, hogy a görögök évtizedek óta nem ismerték a létminimum közeli életet. De minek kuporgattak volna? nem látszott érdemesnek, meg különben sem olyan a természetük.
De nem a görög óvónő, nem a görög villanyszerelő, nem a görög postás stb. tehet arról, hogy az állama (és annak a kormánya) olyan szervezetlenül működik, ahogy mégis. Van/volt ott pénz, csak nem arányosan került a rendeltetési helyére. Ha olyanok a szabályok, hogy lehetőségem van adót csalni, a világ minden népe él az alkalommal....
Sajnos, pedig végső soron nekik kell megfizetni, mert ők költötték el - elég baj, hogy nem arányosan jutott mindenkihez, hanem virágzott a korrupció és egyesek zsebébe több került...
Most kapkodás folyik (istenem, mitől is olyan ismerős...???).

Hogy mi fog történni?
Optimális esetben tabula rasa következik görög részről, vissza a régi pénzt, és működni fog tovább az ország. És várják majd a turistákat is, mert az fontos nekik. Akkor akármilyen pénznemről legyen is szó, kifizetjük a nyaralást és pihenünk Hellász kék ege alatt.
Ha összedől fél Európa? akkor senki nem tud kifizetni semmit.... akkor majd meglátjuk... akkor úgyse a nyaralás lesz a fontos.
De én nem értek hozzá, és ez csak az én véleményem.
Hát reméljük a legjobbakat!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 06 10:29 #8723

Ja, és vannak már európában olyan utazási irodák, melyek drachmában is megadják az ajánlatokat.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 05 21:27 #8722

Élet a válság által ostromoltan

Noha a közvetlen politikai válságot megúszta Görögország – miután a pénteki szavazás nyomán a helyén maradt a Papandréu-kormány –, az évek óta húzódó gazdasági krízis nem oldódott meg. Épp ellenkezőleg, a görög mindennapokban mindinkább érezhetők a válság hatásai: a jövedelmek csökkennek, az árak emelkednek, a munkanélküliség nő. A közvélemény ugyan még európárti, de egyre többen vannak, akiknek elegük lett, és visszavárják a drachmát.

Bővebben: index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/05/elet_a_valsag_altal_ostromoltan/ - index.hu/gazdasag/vilag/2011/11/ ... tromoltan/

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Gazdasági Válság Hatása a Görög Turizmusra 2011 nov. 05 08:40 #8720

...
Így marad a szomszédolás.
Tudjátok én csak a szigetről tudok közvetlenül. Itt éljük a mindennapi életünket. szombat vasárnap meccseken 200-300 néző közönséggel a férfiaink és fiaink. Sütik a suflakikt. Esténként meg vagy az Ellás tavernában, vagy a Tarsana előtt gyűlik össze a falu. Táncházat nyitottak, és rákapott esténkét az egész falu.
A közösségi beszélgetések egyéb témája, hol van gomba. és hogy jó lesz-e ha leaszfaltozzák a régi Theologos Kinira hegyi útvonalat.
...!

Ebből most csak a jót emelem ki. Nálunk ha baj van ( igaz én csak a saját falumra vetítem most) az emberek behúzódnak a vackaikba és sajnálják magukat. Még pletykákat is elfelejtenek gyártani.Azt irigylem egy kicsit, hogy szomszédoltok és táncoltok.és azt sem bánnám. ha a férfiak korlátoznák a tv-t, mert itt is sokszor csak a szenny jön ki belőle.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 04 08:23 #8713

Egy másik helybéli beszámolója a helyzetről:
www.gorogkaland.com/# Érdemes az oldalt bebarangolni, mert nagyon sok érdekes olvasható benne!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 03 17:59 #8709

Nyilván mindenki úgy ítéli meg a híreket, ahogy maga látja.
Bár én épp azt írtam, hogy nem csak a szigetre jellemző ez a hozzállás, hanem az országra. Általában.
Csak a politikusok politizálnak, az emberek élik mindennapi életüket. Házasodnak, szülnek stb.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 03 14:46 #8708

Ági szerintem fél- nem ok nélkül - hogy befuccsol a turizmus a szigeten is, és nem megy senki, vagy alig...

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Görög válságról - Általában 2011 nov. 03 14:04 #8707

És hogy megyübk jövöre Görögországba? Tudom messze van még, de decemberbe már döntenünk kell.Az Apolló Travel már az idén is kevesebb helyet kapott, mert a szerbek, bulgárok, és a románok több apartmant igényeltek / na élég sz....r is volt a velük való nyaralás/ borzasztó harsányak voltak! A világ urainak képzelték magukat,szegény Sakis úrék, a hét év alatt az apartmanokba nem volt annyi kár, amennyi az idén.Vége volt a csendnek!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Gazdasági Válság Hatása a Görög Turizmusra 2011 nov. 03 09:31 #8706

Azt, hogy a nagy városokban mi van, azt írtam a tavasszal. Mindenki árulónak tartja a kormányt, és egyetlen költcsönt sem akarnak felvenni. Az Euból kilépést is szeretnék.
...............

Te Ági! Ez úgy tűnik, mintha porba dugnátok a fejetek.
Attól, hogy vidéken nem foglalkoztok vele azért a probléma még meg van.
Mi lesz Marcival, ha nem lesz oktatás az államcsőd miatt?
Mi lesz, ha nem lesz egészségügyi ellátás, mert nincs rá pénz?
Azért kemény dolgok ezek......

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Általános 2011 nov. 03 09:28 #8705

Az EU új kezdeményezése:

500 euróért fogadjon örökbe egy görögöt!

Ezért a pénzért megcsinálja mindazt, amire önnek nincs ideje!
- délig alszik;
- újságot olvas;
- kávézgat;
- beszélget a politikáról és sportról;
- délután szundikál;
- bárokba és éttermekbe jár;
- táncol;

ÉS ÖNNEK VÉGRE LESZ ANNYI IDEJE, HOGY NYUGODTAN REGGELTŐL ESTIG DOLGOZZON!

Lehet, hogy a sok nyaraló ezt látja, de szerintem ez nem így van!!!!

Köszi, hogy átraktad, gondoltam! Lehet hogy ezek túlságosan sarkos vélemények, de az országuk saját maguknak kösöznheti, hogy itt tart!
Irodistáknak akta cipelési pénz? 13, 14 . havi bér? Mit hisznek minden ingyen van??

Azt fújod, amit a média.....

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Gazdasági Válság Hatása a Görög Turizmusra 2011 nov. 03 09:15 #8704

Irány Montenegróóóóóó :D .

Kizárva!!!!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Gazdasági Válság Hatása a Görög Turizmusra 2011 nov. 03 07:47 #8703

Azt, hogy a nagy városokban mi van, azt írtam a tavasszal. Mindenki árulónak tartja a kormányt, és egyetlen költcsönt sem akarnak felvenni. Az Euból kilépést is szeretnék.
Egyébként mindenki megpróbálja háza táját rendbe tenni, hogy felkészüljön a nehéz napokra.
És nem foglalkoznak azzal, hogy a rabló politikusok mit tesznek. Mindenki el van.
A baromfiudvart miért tettük??? Hogy ne legyünk senkire rászorulva.
Tegnap Bulgáriában voltunk. 1/4-e áron árulják a határtól 20 km-re a fatűzelésű energiaki kályhákat, kandallókat.
Teljes döbbenetünkre csak görögök voltak az üzletekben. Athén, Thessaliniki, és az egész országból. Egy eszméletlen felvásárlás folyik onnan. Félve mentünk, hogy nem beszélnek a bulgárok nyelvet, és hogyan boldogulunk majd. Mindenhol volt görög, sőt még magyar is, akiktől segítséget kaptunk.
Tehát az, hogy ott fönt mit tesznek, a nép azzal nem foglalkozik!!! Sem a pártokkal!
Úgy érzik, hogy német ill. európai megszállás alatt állnak. És hogy diktatura van a helyi vezetőktől is és Merkeléktől is.
Most épp amerikai zsidó beavatkozás van szócsövön. azok kérik, hogy szavaztassunk.
A nép senkiről sem akar hallani.
A legtöbbje leszokott már a tvr-ől is, mert ott vagy politika, vagy török program van. Az asszonyok még csak néznék azokat a limonádé filmeket, de le vannak a férjek által tiltva.
Így marad a szomszédolás.
Tudjátok én csak a szigetről tudok közvetlenül. Itt éljük a mindennapi életünket. szombat vasárnap meccseken 200-300 néző közönséggel a férfiaink és fiaink. Sütik a suflakikt. Esténként meg vagy az Ellás tavernában, vagy a Tarsana előtt gyűlik össze a falu. Táncházat nyitottak, és rákapott esténkét az egész falu.
A közösségi beszélgetések egyéb témája, hol van gomba. és hogy jó lesz-e ha leaszfaltozzák a régi Theologos Kinira hegyi útvonalat.
Ennyi gyerekek.
Itt sehol semmi felhajtás.
Úgy sincs azokba beleszólásunk!
Lehet, hogy így volt a valódi háborúban is? Az a politikusok és a katonák közt volt. A nép meg élte a mindennapi élet??? Csak szerényebben, és aggódva többször.
Kezdem ezt gondolni....

Ahol zajlik az élet az csak Athén!

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Általános 2011 nov. 02 23:54 #8702

Az EU új kezdeményezése:

500 euróért fogadjon örökbe egy görögöt!

Ezért a pénzért megcsinálja mindazt, amire önnek nincs ideje!
- délig alszik;
- újságot olvas;
- kávézgat;
- beszélget a politikáról és sportról;
- délután szundikál;
- bárokba és éttermekbe jár;
- táncol;

ÉS ÖNNEK VÉGRE LESZ ANNYI IDEJE, HOGY NYUGODTAN REGGELTŐL ESTIG DOLGOZZON!

Lehet, hogy a sok nyaraló ezt látja, de szerintem ez nem így van!!!!

Köszi, hogy átraktad, gondoltam! Lehet hogy ezek túlságosan sarkos vélemények, de az országuk saját maguknak kösöznheti, hogy itt tart!
Irodistáknak akta cipelési pénz? 13, 14 . havi bér? Mit hisznek minden ingyen van??

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Gazdasági Válság Hatása a Görög Turizmusra 2011 nov. 02 23:10 #8701

Na ezzel Balázs nem vagy egyedül!!!! :( Ági, hogy látod a dolgot? Mi fog most következni, hogy szavaz az ország döntő többsége?

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Re: Gazdasági Válság Hatása a Görög Turizmusra 2011 nov. 02 21:37 #8699

Emberek!!!
Kezdek aggódni.

Irány Montenegróóóóóó :D .

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Görög válságról - Általában 2011 nov. 02 21:30 #8695

Emberek!!!
Kezdek aggódni.
Ha így folytatódik az Euró árfolyam emelkedése, akkor mi lesz a jövő évi görögországi nyaralásunkkal?

Ági! Milyen a helyzet odakint????

Itt beszéljük ki, a nem turizmusra gyakorolt hatásait.
Az eddigi hozzászólásokat is áthoztam.

Kérjük, hogy Belépés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Oldal:
  • 1
  • 2
Oldalmegjelenítési idő: 0.489 másodperc